Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łowiczu poszukuje pracownika na stanowisko -asystent rodziny.
Forma zatrudnienia: umowa –zlecenie.
Asystentem rodziny może być osoba, która:
- posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. wsparcie rodzin przeżywających trudności opiekuńczo-wychowawcze, które umożliwi zatrzymanie w rodzinie dzieci zagrożonych umieszczeniem w pieczy zastępczej lub powrót dzieci wcześniej umieszczonych oraz kierowanie procesem zmian postaw życiowych członków rodziny;
2. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
3. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
4. wspieranie aktywności społecznej rodzin i motywowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
5. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci;
6. dokonywanie okresowej oceny sytuacji i prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
7. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się
w działaniach na rzecz dziecka i rodziny
Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) ze szczególnym uwzględnieniem wykształcenia i przebiegu pracy zawodowej;
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (świadectwa, dyplomy);
- kserokopia dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe;
- inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i przebiegu pracy zawodowej.
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łowiczu w godzinach od 8:00 do 15:00 (budynek Urzędu Gminy Łowicz ,pokój nr 5, ul. Długa 12; 99-400 Łowicz), lub listownie, przesyłając wymagane dokumenty na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Łowiczu , ul. Długa 12; 99-400 Łowicz
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 46 830 26 48 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00, jak również na adres e-mail: jolanta.sloma@ug.lowicz.pl.
Dokumenty aplikacyjne (list motywacyjny i CV) muszą być własnoręcznie podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.)