Projekt pod nazwą „Budowa Zintegrowanego Systemu e-Usług Publicznych Województwa Łódzkiego (Wrota Regionu Łódzkiego)” realizowany jest na terenie województwa łódzkiego od połowy 2009 roku. Liderem projektu jest Województwo Łódzkie, reprezentowane przez Urząd Marszałkowski w Łodzi. Prace związane z przygotowaniem i realizacją projektu podjął Wydział ds. Społeczeństwa Informacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi przy ścisłej współpracy z 109 partnerami: gminami i powiatami województwa łódzkiego, w tym z Urzędem Gminy Łowicz.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa IV: Społeczeństwo Informacyjne, Działanie IV.2 – E-Usługi Publiczne.
Całkowity koszt projektu to 21.533.000,00 zł, w 85% (18.303.050,00 zł) pokrywany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, resztę (3 229 950,00 zł) stanowi wkład własny. W Gminie Łowicz wkład własny podprojektu wynosi :17.998,05 zł, dofinansowanie EFRR 101988,95 zł, razem wartość podprojektu wynosi 119.987 zł.
W ramach „Wrót Regionu Łódzkiego” pozyskaliśmy sprzęt teleinformatyczny, który w istotny sposób wzbogacił zasoby Urzędu Gminy Łowicz, podnosząc znacznie nie tyle komfort pracy urzędników ale przede wszystkim jakość świadczonych usług na rzecz mieszkańców Gminy Łowicz.
Zakupiono:
– Siedem zestawów komputerowych Dell Optiplex 780 wyposażonych w 19 calowe monitory Hyundai X93S
– Dwa urządzenia wielofunkcyjne Kyocera FS-1128MFP
– Jedna drukarka Kyocera FS-1300DN
– Jeden skaner Epson GT-S50
– Jeden infomat, umieszczony w siedzibie Urzędu Gminy Łowicz przy ul. Długiej 12
– Dwa serwery Lenovo TS200v z systemem Windows 2008
– Router Juniper SRX100
– Switch Juniper EX2200
– Urządzenie do wykonywania backupu z oprogramowaniem EMC Retrospect
W ramach modernizacji serwerowni wykonano także montaż drzwi antywłamaniowych z elektrozamkiem i manipulatorem. Ponadto w ramach projektu zakupilony został system antywirusowy Symantec Endpoint Protection z licencją na 23 stanowiska oraz 23 licencje Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD).
Celem głównym Projektu „Budowa Zintegrowanego Systemu e-Usług Publicznych Województwa Łódzkiego (Wrota Regionu Łódzkiego)” jest budowa e-Administracji oraz rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie województwa łódzkiego, a także wzrost wykorzystania technik i technologii informatycznych w administracji samorządowej. Sercem projektu będzie System Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD), autorska platforma stworzona przez wyłonioną w procedurach przetargowych firmę Comp S.A. Platforma SEOD – Wrota Regionu Łódzkiego – zintegrowana będzie z Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej (EPUAP – http://epuap.gov.pl – stworzona przez MSWiA). Oznacza to, iż użytkownicy EPUAP, posiadający kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany, będą mogli poprzez Internet – składać wnioski i uruchamiać procedury administracyjne. Pilotażowo planowane jest uruchomienie systemu dla obsługi następujących spraw: Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów, Rejestracja pojazdów, Zmówienia Publiczne – przetarg nieograniczony.
Ponadto, w SEOD procedowane będą również sprawy inicjowane w tradycyjnej „papierowej wersji”. Po zeskanowaniu wniosku papierowego dokumentacja krążyć będzie po urzędzie jedynie w wersji elektronicznej. W założeniach pozwala to na zaoszczędzenie znacznych ilości papieru (i sprzętu drukującego), a przede wszystkim na skuteczniejsze monitorowanie przebiegu realizacji spraw, co za tym idzie, szybsze i bezstronne procedowanie.
Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie http://www.elodzkie.pl