– Historia Gminy

Gmina Łowicz w obecnym kształcie zaczęła funkcjonować  01 stycznia 1973 roku na mocy Uchwały Wojewódzkiej Rady Narodowej w Łodzi z dnia 9 grudnia 1972 roku w sprawie utworzenia gmin w województwie łódzkim.

Władzę powierzono Gminnej Radzie Narodowej i jej organowi wykonawczemu – Naczelnikowi Gminy. Pierwszym naczelnikiem gminy był Pan Kazimierz Piotrowski, kolejnymi naczelnikami byli Pan Jan Jackowski i Pani Janina Walczak. Ten model administracji przetrwał do 1989 roku, kiedy to w radykalnie zmienionych warunkach politycznych reaktywowano samorząd terytorialny. Organem stanowiącym i kontrolnym stała się Rada Gminy, a organem wykonawczym Zarząd Gminy. Na czele Zarządu jako przewodniczący stał Wójt Gminy.

W 1990 roku odbyły się pierwsze wybory do Rady Gminy, która liczyła  20 radnych, od 2002 roku 15 radnych. Rada Gminy  dokonywała wyboru Zarządu Gminy i jej Przewodniczącego, czyli Wójta Gminy. Pierwszym Wójtem został Pan Wojciech Szychowski. Od 1998 roku funkcję tę pełni Pan Andrzej Barylski. 

 

BudUGDluga800
Back to top
Oficjalny Portal Gminy Łowicz
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.